srijeda, 20. lipnja 2012.

Zlatne koke novog doba


Kakvo je to novo doba marketinga, tržišta i mreža došlo i što je firmama potrebno za pobjedu u tom vremenu?
Danas je potrebno razumjeti pravila igre, odnosno razumijeti strategije marketinga društvenih mreža
Zato marketing društvenih mreža trebaju raditi za to obučene osobe, tzv. SMM menađeri - Social Media Marketing manageri.
Oprostite mi što ne znam ima li službenog prijevoda za to radno mjesto. Na hrvatski, mislim.
SMM menadžer treba biti marketing stručnjak, imati analitičke sposobnosti, snalaziti se dobro kao PR, poznavati trenutna pravila igre, treba biti tehnički obučena osoba, u dovoljnoj mjeri poznavati IT tematiku kako bi koristio sve aplikacije, sevise i resurse. Važno je  da je inovativan, ali i da se usudi preuzeti rizik koji sa sobom nosi originalnost i inventivnost.
SMM menadžera, pogotovo ako je u pitanju mala ili srednja firma, teško je naći.
Najčešća greška direktora i rukovoditelja je u dodjeljivanju dužnosti SMM menadžera nekom od postojećih kadrova, pri čemu spomenuti najčešće nema dovoljnu edukaciju o socijalnim mrežama, pa ne može kvalitetno obavljati zadatke koji se od njega zahtijevaju.
Druga greška je nerazumjevanje rukovoditelja o važnosti SMM akcija. Informiranje i edukacija tu bi pomogle.
Međutim, dobar SMM menadžer, sa svim gore navedenim znanjima, može se naći.
Zasada još uvijek među slobodnjacima i freelencerima jer poslovi novog doba kao što su community menadžer i web specijalista još nisu ušli u registre na burzi ili po kadrovskim službama.
Danas je firmama, poduzećima, tvrtkama, bez obzira na veličinu tržišta koje žele pokrivati, važno znati da je za razvoj njihovog poslovanja neizostavno njihovo aktivna prisustnost na društvenim mrežama.

Trenutno najvažnije i najaktivnije drušvene mreže su: 

Twitter,
Flickr,



Rijetko koji poslodavac se snašao u nagloj promjeni na tržištu, u pojavi novih medija koji zahtjevaju jedan sasvim novi pristup korisnicima i kupcima. Budućnost je u komunikaciji s korisnicima i njihovim preporukama i to o direktnoj komunikaciji, i firme bi trebale više ulagati u community menadžere i društvene medije.
Tehnologija jednostavno prebrzo napreduje da bi spori i veliki sustavi uspjeli pravovremeno prepoznati i identificirati. Tako, zasada još uvijek, profitiraju nezavisni internetski samoznalci, koji su rasli s novim medijima i koji uspješno prelaze na nove razine online poslovanja.
Oni su postali nove zlatne koke koje portalima ponekad donose i do 80, 90% prometa, a veleprodaji/maloprodaji kupaca.
Objavljeno i na Dayline.info