ponedjeljak, 20. kolovoza 2012.

Uspjeh na webu ?


Mnogi s web stranicom, blogom ili možda web servisom se pitaju: koji faktor je presudan za uspjeh?
Pa razmišljamo o dizajnu, zanimljivom sadržaju i temi, funkcionalnosti i na kraju posjećenosti.
OK, da, ali koji od njih je ključ? Ključ koji će nam otključati mogućnosti za razvoj i dovesti što bliže cilju?
Ali kad čujete više različitih odgovora sigurno se pitate koji je od njih najprikladniji kao odgovor na postavljeno pitanje.
A odgovor je posjećenost, targetirana posjećenost.
Jer i blog i web stranica,  portal s vijestima i internet servis, svi su oni željni posjetitelja, puuuno posjetitelja.
Nakon uređenog bloga, web stranice, portal ili servisa, trka za posjećenošću počinje.
Koristimo facebook i google oglase, stavljamo banere na dobro posjećene portale, služimo se postanjem po mnogim socijalnim mrežama, invajtamo, lajkamo, tvitamo, zaokružujemo;
A kad nam krene dobro s brojem posjetitelja trljamo ruke i hvalimo se sve dok se ne upitamo što ustvari imamo od toga?
Kako će nam se vratiti sve to vrijeme uloženo u kliketanje, lajkanje, postanje i tvitanje? I da li će se vratiti?
Inače bismo i prije početka web projekta trebali odrediti ciljanu publiku, posjetioce. Precizno. Vrlo precizno!
Ako je projekt već na netu potrebno je što prije izvršiti reviziju i analizu posjetitelja s alatima kao što je npr. google analytics (opet google ;) ahhhhhhh
Odreći se, pa čak i odbiti posjetitelja koji nam nabrijavaju broj posjeta, a ne zadržavaju se dovoljno dugo, pa se smisao posjete izgubi, a korist o nje je čista 0. Posjećenost kakva nam treba je kvalitetna i adekvatna.
Zato je targetirana posjećenost važnija od ostalih faktora kao što je dizajn, funkcionalnost, sadržaj ... 
Facebook je, na primjer, u početku bio dosta skroman i po dizajnu i po funkcionalnosti i po sadržaju.
Ono što je Facebook imao je targetirana posjećenost od strane targetiranih posjetitelja. I to je ono što je napravilo BUM!
Kasnije su dorađivali dizajn, funkcionalnost, sadržaj i dodavali kojekakve servise.
A Facebook je postao i ostao najveća društvena mreža temeljena na kvaliteti, a ne samo kvantiteti.